sluit

Stuur door

NB: De ingevoerde informatie wordt NIET door ons bewaard voor commerciële doeleinden, maar uitsluitend gebruikt voor het versturen van dit mailtje.

Taal en Rekenen

Onderwijs in de twee belangrijkste basisvaardigheden, hoe pak je dat aan?

Nota bene 11, Drie manieren om aan leesplezier te werken, Annemieke van de Kamp, 2019

Welke leesinterventies stimuleren de technische leesontwikkeling van zwakke lezers in groep 3? Astrid Kraal & José van der Hoeven, 2018. Den Haag: Kennisrotonde (KR.365).

Welke leesinterventies beïnvloeden/stimuleren de leesontwikkeling van goede technische lezers in groep 3-5? Astrid Kraal & José van der Hoeven, 2018. Den Haag: Kennisrotonde (KR.355).

Geen sterk verhaal, over schrijven en creatief schrijven, Paul de Maat, 2018

Nieuwsbegrip: haal er alles uit, Reactie op onderzoek van Mariska Okkinga naar effecten van Nieuwsbegrip in een vmbo-klas, Paul de Maat, 2018

De staat van het onderwijs en Nieuwsbegrip, Wat staat er nu precies over lezen in het rapport van de Inspectie, de Staat van het onderwijs? Een kwestie van begrijpend lezen, Marianne Molendijk en Paul de Maat, 2018

 Nota bene 10, Waarom voorkennis bij begrijpend lezen zo belangrijks is, Mignon van Hasselt, 2018

Van grabbelen uit een toverdoos naar een doeltreffend stappenplan, Ruud Janssen en Karin Snoodijk, KlasseApart, 2018

Newswise nu ook voor bovenbouw basisschool, Karin van Breugel in KlasseApart, 2018

Teach like a Champion 2.0. Oftewel: hoe word ik een topdocent? Mignon van Hasselt In Tijdschrift Les, 2018

Handelingsmodel rekenen niet alleen voor ‘kleintjes’, Nota Bene 11, Michelle Blom, 2018
Over hoe je het handelingsmodel bij rekenen ook toe kunt passen bij oudere leerlingen.

Nieuwrekenen schrijven - blog van Michelle Blom, 2018
Nieuwsrekenauteur Michelle Blom schrijft over het werken aan het ontwikkelen van de lessen van Nieuwsrekenen.

Dit is geen les, dit is echt!, Marijke Bakker in Praxisbulletin, december 2017
Een goede schrijfvaardigheid is een voorspeller van schoolsucces, want schrijven is een middel om je gedachten te ordenen en om te leren. Kinderen moeten op de basisschool dus goed onderwijs krijgen in het schrijven van teksten.

Debat geeft Nieuwsbegrip meer diepte, Ronald Buitelaar in KlasseApart, 2017

Dalende scores als wake-up call, Nieuwe inzichten dankzij analyse Taaleffect-scores, Marijke Nijboer in ROM, 2017

Hoe pakken de ISK's dat aan? Loopbaanoriëntatie en –begeleiding (LOB) in Internationale Schakelklassen, Lynn Rood in Les, 2017

Nieuwsrekenen, Rekenen met het nieuws van de week, Karin Snoodijk en Ruud Janssen in Volgens Bartjens, 2017

Overgang ISK naar VO: aansluiting verbetert met warme overdracht, Marijke Bakker in Tijdschrift voor Remedial Teaching, 2017

Pre-teaching loont bij NT2-leerlingen in het basisonderwijs in het Tijdschrift voor Remedial Teaching, Hanni Bijl, Maaike Dalhuisen en Mignon van Hasselt, 2017

  • CED-Groep
  • Postbus 8639
  • 3009 AP
  • Rotterdam
  • tel: 010 4071 599