sluit

Stuur door

NB: De ingevoerde informatie wordt NIET door ons bewaard voor commerciële doeleinden, maar uitsluitend gebruikt voor het versturen van dit mailtje.

Artikelen mei 2019

LBBO Beter Begeleiden, nr.3, mei 2019
De afgelopen jaren is in het kader van De Vreedzame School (een compleet programma voor basisscholen voor sociale competentie en democratisch burgerschap) en De Vreedzame Wijk op een aantal plekken geëxperimenteerd met het opvoedklimaat in en om de school, waarbij ouders een gelijkwaardige rol spelen. In het boek van Leo Pauw (als projectleider van de Projectgroep Vreedzaam verbonden aan de CED-Groep) staan de ervaringen op een rij.
Lees recensie 'School, ouders en wijk: samen opvoeden'

Praxis Bulletin, mei 2019
Kinderen die opvallend gedrag laten zien, willen met dit gedrag iets duidelijk maken - bewust of onbewust. Hun gedrag is een signaal. Een signaal dat heel vaak voorkomt, is: 'Ik voel me gespannen.' Spanning kan zich uiten in teruggetrokken gedrag, maar ook in druk of zelfs agressief gedrag. Hoe zorg je dat kinderen voldoende ontladen tijdens een schooldag? Tamara Wally, MSc. is onderwijs- en ontwikkelingspsycholoog. Ze werkt bij de CED-Groep als ontwikkelaar en trainer van o.a. de cursus Gedrag is een Signaal en de Basiscursus Gedragsspecialist.
Lees artikel 'Relax!'

 

Direct contact

Marketing & Communicatie

  • CED-Groep
  • Postbus 8639
  • 3009 AP
  • Rotterdam
  • tel: 010 4071 599