Back to school - Stappenplan PO/SO/SBO - Afrondingsfase
1. Laat niet alle leerlingen met een achterstand doubleren. |
2. CITO E toetsen of andere niet methode-gebonden toetsen gewoon afnemen. Niet om kinderen op te beoordelen maar om een heel goed beeld te hebben van de doelen die herhaald moeten worden. Neem de toetsen wel pas zo laat mogelijk in dit schooljaar af. |
3. Maak een goede evaluatie van je onderwijs, zodat je in het nieuwe schooljaar meteen de juiste keuzes kunt maken. |
4. Hebben de leerlingen de einddoelen behaald? Wanneer dat niet zo is worden dit herhaaldoelen voor volgend jaar. |
5. Hoeveel herhaaldoelen zijn er? Hoe ga je het aanbod van deze herhaaldoelen in komend jaar organiseren? |
6. Trek zelf conclusies na afloop van deze intensieve periode: wat heb je geleerd van je werkwijze? Wat was effectief en wil je meenemen naar volgend jaar? |
Zorg voor een warme overdracht naar je collega’s. Met name m.b.t. de leerlingen waar je de afgelopen periode zorgen om had. |