Body en mind

BB 733

Maak je vaak lange dagen zonder pauzes en plof je daarna ’s avonds neer op de bank met nauwelijks energie voor leuke dingen? Heb je het gevoel dat je tekortschiet en ben je steeds minder gemotiveerd om naar je werk te gaan?

Ik wil een teamtraining voor mijn school. icon-arrow-right

Maak je vaak lange dagen zonder pauzes en plof je daarna ’s avonds neer op de bank met nauwelijks energie voor leuke dingen? Heb je het gevoel dat je tekortschiet en ben je steeds minder gemotiveerd om naar je werk te gaan?

Deze cursus is voor mensen die zich geregeld gespannen voelen en gewend zijn de signalen die het lichaam afgeeft, te negeren. Besef je je dat je zo niet langer door kunt gaan en wil je leren hoe je stressbestendiger én geluksvaardiger in het werk en leven kunt staan? Dan is deze cursus iets voor jou. Je leert in drie bijeenkomsten meer over stress en jezelf dan je gedacht had. Door de oefeningen kom je anders in het leven te staan.

Inhoud

  • wat is stress (negatieve en positieve stress)?
  • stress en de werking van het brein
  • drie basistypen van emotieregulatie
  • stresssignalen (lichamelijk en geestelijk) vroegtijdig (h)erkennen
  • uitgangspunten van mindfulness
  • mindfulness op en buiten het werk; opmerkzaam zijn in het hier en nu
  • leren minder af te dwalen
  • bewegingsoefeningen, bodyscan, meditatie, progressieve spierontspanning, visualisatie, powernap en andere bewezen effectieve aandachts- en ontspanningstechnieken
  • onbewust automatisch gedrag (automatische piloot) en bewust gepland gedrag
  • persoonlijkheidskenmerken en stress
  • stressfactoren in het onderwijs en hoe ermee om te gaan
  • energiegevers en energievreters
  • geluk: wat is dat?
  • gezonde leefstijl

Resultaat

  • Je ervaart meer rust en minder stress.
  • Je hebt inzicht in de werking van stress en de eigen stressfactoren.
  • Je hebt meer inzicht in eigen omgevingsfactoren die stress veroorzaken.
  • Je hebt diversiteit aan handvatten en praktische oefeningen gekregen om stress beter te hanteren.
  • Je hebt praktische handvatten gekregen om gelukkiger in het leven en werk te staan.
  • Je bent bekend met de praktische basisoefeningen van mindfulness (effectieve aandachts- en ontspanningstechnieken) en hebt deze geoefend.
  • Je kent de toegevoegde waarde van leven en werken met meer aandacht.
  • Je bent je bewuster van je eigen automatische manier van reageren.
  • Je bent je bewuster van irrationele stress verhogende kernovertuigingen en weet hoe je die kunt omzetten in helpende gedachten.

P0809/S7129

Extra informatie

Deze training wordt verzorgd door trainers van Organisults.