Het kinderbrein, motoriek en leren 0-4 jaar (kov)

IKCA dreumes 343

In de eerste levensjaren ontwikkelen kinderen zich in een razend tempo. In die ontwikkeling is jouw rol cruciaal. Het baby-, peuter- en kleuterbrein geeft ons een schat aan informatie over de ontwikkeling van het jonge kind. Weten waarom en hoe je invloed kunt hebben op het kinderbrein, maakt je alert en vooral: professioneel.

Ik wil een teamtraining voor mijn school icon-arrow-right
  • icon duration

    2 Dagdelen

  • icon audience

    18 SBU

  • icon info

    18

  • icon price

    330,00

  • icon place

    Dwerggras 30 3068 PC Rotterdam

    • icon calendar
      Bijeenkomsten:
    • 3 mrt. 2020

      (09:30 - 12:30)
    • 31 mrt. 2020

      (09:30 - 12:30)

In de eerste levensjaren ontwikkelen kinderen zich in een razend tempo. In die ontwikkeling is jouw rol cruciaal. Het baby-, peuter- en kleuterbrein geeft ons een schat aan informatie over de ontwikkeling van het jonge kind. Weten waarom en hoe je invloed kunt hebben op het kinderbrein, maakt je alert en vooral: professioneel.

In deze cursus krijg je op een compacte manier de belangrijkste kennis aangereikt over de motorische ontwikkeling (kleine en grote motoriek) van jonge kinderen in relatie met andere ontwikkelingsgebieden.

Inhoud

  • ontwikkeling van het kinderbrein 0-4 jaar
  • sensomotorische integratie en het effect op leerprocessen in latere fasen
  • de zintuigen
  • de kleine motoriek 0-4 jaar
  • kindertekeningen
  • de relatie met taal: fonologisch aspect van de taalverwerving
  • dansen en muziek
  • leren ontspannen
  • veel suggesties voor de praktijk

‘Afwisselende werkvormen, die je gelijk in de praktijk kan toepassen.’

reactie cursist

Resultaat

  • Je hebt inzicht in de opeenvolgende ontwikkelingsfasen van 0 tot 4 jaar (mijlpalen en onderlinge samenhang).
  • Door oefening en breinproefjes heb je zelf ervaren hoe breinontwikkeling samenhangt met lichamelijke activiteit en leren.
  • Je kunt verschillende aspecten in de ontwikkeling van individuele kinderen waarnemen (ook vanuit het perspectief van de verschillende ontwikkelingsfases).
  • Je kunt de fundamentele bewegingsthema’s gebruiken in je aanbod grote motoriek.
  • Je kent voorbeelden die duiden op een achterstand of een voorsprong in ontwikkeling.
  • Je kent exemplarische voorbeelden van taalverwerving in relatie tot bewegend leren.

K0301/S3102

  • icon duration

    2 Dagdelen

  • icon audience

    18 SBU

  • icon info

    18

  • icon price

    330,00

  • icon place

    Dwerggras 30 3068 PC Rotterdam

    • icon calendar
      Bijeenkomsten:
    • 3 mrt. 2020

      (09:30 - 12:30)
    • 31 mrt. 2020

      (09:30 - 12:30)