Hoe verbeter ik mijn spellingonderwijs? (po)

Groep5 200

Voldoen de spellingresultaten op school niet aan jullie verwachtingen of ben je op zoek naar handvatten om je spellinglessen nog effectiever te maken? In deze cursus ga je, duidelijk onderbouwd vanuit de theorie, praktisch aan de slag met het aanpakken van het spellingonderwijs. Daarbij is aandacht voor alle aspecten van een spellingles, opbrengstgericht werken, differentiatie en werkwoordspelling

Ik wil een teamtraining voor mijn school. icon-arrow-right
  • icon voor wie geschikt

    Leerkrachten

  • icon duration

    3 bijeenkomsten

  • icon sbu

    18 SBU

  • icon info

    6 - 16

  • icon price

    655,00

  • icon place

    Kennedylaan 9 3533 KH Utrecht

    • icon calendar
      Bijeenkomsten:
    • 24 nov. 2021

      (14:00 - 17:00)
      Utrecht
    • 12 jan. 2022

      (14:00 - 17:00)
      Utrecht
    • 2 feb. 2022

      (14:00 - 17:00)
      Utrecht
  • icon trainer

    Mevrouw A. Bemer

  • Opmaak 1 7
  • 4 D

Voldoen de spellingresultaten op school niet aan jullie verwachtingen of ben je op zoek naar handvatten om je spellinglessen nog effectiever te maken? In deze cursus ga je, duidelijk onderbouwd vanuit de theorie, praktisch aan de slag met het aanpakken van het spellingonderwijs. Daarbij is aandacht voor alle aspecten van een spellingles, opbrengstgericht werken, differentiatie en werkwoordspelling

Inhoud

  • datagestuurd en opbrengstgericht werken met de leerlijn spelling en referentieniveaus
  • inzicht in soorten fouten en implicaties hiervan voor begeleiding
  • een goede spellingles aan de hand van bewezen vakdidactiek
  • effectief handelen bij verschillende fasen van een spellingles
  • toepassen van convergente differentiatie bij spelling
  • hanteren van effectieve werkvormen
  • weten wat werkt bij spelling en werkwoordspelling
  • diagnostiek en interventies risicospellers

Aan het eind van de cursus heb je een nieuw groepsplan spelling voor je eigen klas, met daarin een talentarrangement, basisarrangement, intensief arrangement en mogelijk een zeer intensief arrangement.

‘Gelijk na de eerste les ben ik aan de slag gegaan met jullie manier. Dit heeft tot geweldige resultaten geleid!’

Reactie cursist

Resultaat

  • Vanuit het 4D-model (data, duiden, doelen, doen) kun je data analyseren en duiden.
  • Je bent bekend met de bewezen effectieve vakdidactiek van een goede spellingles.
  • Je weet wat van belang is bij werkwoordspelling en hoe je dit kunt verwerken in je les
  • Je bent bekend met het toepassen van convergente differentiatie bij je spellingles
  • Je kunt risicospellers gericht begeleiden en hebt handvatten voor sterke spellers
  • Je hebt een plan van aanpak gemaakt voor het spellingonderwijs in je groep.

Extra informatie

  • Je krijgt huiswerkopdrachten die je in de klas moet uitvoeren. Het is dus van belang dat je zelf lesgeeft of de opdrachten kunt uitvoeren in de klas van een collega.
  • Je kunt je onderwijs nog verder verbeteren door directe feedback van een onderwijsadviseur bij klassenconsultaties. Hiervoor kan de school een aparte offerte aanvragen.

Speciaal onderwijs

Werk je in het speciaal onderwijs? Schrijf je dan in voor Hoe verbeter ik mijn spellingonderwijs? (so).

P0404/S1410

Ik wil een teamtraining voor mijn school. icon-arrow-right
  • icon voor wie geschikt

    Leerkrachten

  • icon duration

    3 bijeenkomsten

  • icon sbu

    18 SBU

  • icon info

    6 - 16

  • icon price

    655,00

  • icon place

    Kennedylaan 9 3533 KH Utrecht

    • icon calendar
      Bijeenkomsten:
    • 24 nov. 2021

      (14:00 - 17:00)
      Utrecht
    • 12 jan. 2022

      (14:00 - 17:00)
      Utrecht
    • 2 feb. 2022

      (14:00 - 17:00)
      Utrecht
  • icon trainer

    Mevrouw A. Bemer

  • Opmaak 1 7
  • 4 D
x