Speerpunten taal-leesonderwijs voor onderwijsassistenten

Groep5 302

Wil je gerichter met taalonderwijs aan het werk? En werk je met leerlingen die aan het eind van de basisschool met moeite referentieniveau 1F halen? Deze cursus voorziet je van goede informatie over en praktische suggesties voor taal-en leesonderwijs. We gebruiken hiervoor de Taalkit, die inzetbaar is naast iedere taalmethode

Ik wil een teamtraining voor mijn school. icon-arrow-right

Wil je gerichter met taalonderwijs aan het werk? En werk je met leerlingen die aan het eind van de basisschool met moeite referentieniveau 1F halen? Deze cursus voorziet je van goede informatie over en praktische suggesties voor taal-en leesonderwijs. We gebruiken hiervoor de Taalkit, die inzetbaar is naast iedere taalmethode

Inhoud

Deze korte cursus zoomt in op de domeinen mondelinge taalvaardigheid, schrijven en begrijpend lezen. Per domein wordt ingegaan op:

  • uitgangspunten
  • accenten voor taalzwakke leerlingen
  • concretisering voor je eigen situatie

De bijeenkomst heeft een interactief karakter: de eigen inbreng van de deelnemers staat voorop. Afwisselende werkvormen en ruimte voor discussie zorgen voor een coöperatieve sfeer.

Resultaat

  • Je hebt kennis en inzicht in factoren die van invloed zijn op goed taalonderwijs.
  • Je hebt inzicht in de focuspunten voor taalzwakke leerlingen.
  • Je weet waar de accenten binnen het taalonderwijs moeten liggen voor taalzwakke leerlingen.
  • Je kunt deze accenten concretiseren.

Extra informatie

Je krijgt de drie katernen uit Taalkit uitgereikt, die we tijdens deze cursus gebruiken.

P1206/S1325

belangstellendelijstcursus aanvraagTeamtraining contactcursussen1 contactcursussen1