Bekijk mijn LinkedIn-profiel
Waarom werk ik voor de CED-Groep?
Overal 'eruit halen wat erin zit' en de lat hoog leggen, dat vind ik belangrijk. Bij een kind, een leerkracht, een heel schoolteam, maar ook bij mezelf. Als onderwijsadviseur krijg ik daar volop de gelegenheid voor. Ik hou me vooral bezig met leerkrachtvaardigheden: Teach Like a Champion, het begeleiden bij de invoering van lesmodellen zoals het Doordacht Passend Lesmodel (DPL), coöperatieve werkvormen en het begeleiden van startende leerkrachten. De link naar waarom de dingen die je doet effect hebben vanuit wat we weten over de werking van het brein is voor mij daarin erg belangrijk, maar de link naar wat er werkt in de praktijk uiteraard net zo! Mijn ervaring als leerkracht van peuters tot groep 8 helpt hierbij. Het motto van de CED-groep, de beste kansen voor elk kind, krijgt voor mij vorm via het beste onderwijs voor elk kind. De leerkracht doet ertoe. Het leerkrachthandelen heeft een enorme impact op het onderwijs en het is mij een eer dat ik leerkrachten kan begeleiden om nóg meer impact te maken.
Samen met de school
Als ik bij een school rondloop vind ik het belangrijk om dingen samen aan te pakken. Te horen wat er speelt in het team, wat er past bij het team. Een kritisch meedenkende stuurgroep is fijn, zo wordt de begeleiding nog meer op maat. Ik zal altijd proberen om de bijeenkomsten aan te laten sluiten op de doelen van het team. Het team moet er echt wat aan hebben. Ik maak daarin ook graag een uitstapje naar iets wat op dat moment speelt op school (data analyses, bepaalde vakgebieden, leerlingcultuur).
Met plezier voor de klas
Ik kan enorm genieten van de klassenbezoeken. Je ziet mensen groeien als ze individueel feedback hebben gekregen op wat er al goed gaat én waar nog groei mogelijk is. Het mooiste wat ik teruggehoord heb: ik sta weer met plezier voor de klas. En dat is vaak ook te zien. Een gelukkige klas en een gelukkige leerkracht levert betere prestaties. Dus ik vind borging een essentieel onderdeel van de begeleiding. De tijd krijgen om te oefenen en het geleerde stevig neer te zetten zodat het gevoel van met plezier voor de klas staan ook blijft.