TB 045

Gedrag op de kaart

  • Hoe ga ik om met afwijkend of grensoverschrijdend gedrag van leerlingen?
  • Welke invloed heb ik op de groepsdynamiek?

Als een leerling afwijkend of grensoverschrijdend gedrag laat zien, kun je je handelingsverlegen voelen. Dat geldt misschien ook voor het lesgeven in een multiculturele klas, een klas met gezagsproblemen of een klas met een negatieve groepsdynamiek. Als je geen grip krijgt op het gedrag waarmee je wordt geconfronteerd, kan dat energie vreten en voor behoorlijk wat stress zorgen.

Jouw invloed op gedrag van leerlingen
De CED-Groep ondersteunt jou en je collega’s om het gedrag en de gedragspatronen van jouw leerlingen in beeld te brengen en te analyseren. We leren je hoe je zelf invloed kunt uitoefenen op het gedrag. Zo verbetert de sfeer in de groep en kunnen de leerlingen en jij weer prettig aan het werk.

Logo in rondje

Meer weten?

Wil je effectiever leren omgaan met afwijkend en storend gedrag? Neem contact op met Karin Snoodijk.

x