L 7400

‘Ik deel mijn kennis én leer zelf ook weer’

Haar onderwijshart is groot. Haar ervaring is breed. Wat maakte dat Christianne de Cock overstapte van een fijne school naar de functie van onderwijsadviseur bij de CED-Groep? Zij deelt haar bevlogen verhaal en haar kersverse ervaringen.

‘Het was tijd om mijn horizon te verbreden’
Ze was leerkracht, ib’er, locatieleider op uiteenlopende scholen en werkte bij de afdeling Onderwijs en Kwaliteit van een stichting. Van regulier onderwijs tot conceptscholen: Christianne kent het onderwijsveld van binnen en van buiten. ‘Mijn hart ligt echt in het onderwijs,’ vertelt ze. ‘Ik heb inmiddels zoveel ervaring. Ik voelde dat het tijd was om mijn horizon te verbreden en mijn kennis te gaan delen. Buiten de muren van het schoolgebouw professionals helpen en ze enthousiast maken, dat zag ik voor me. Een moeilijke stap hoor, want ik werkte op een hele leuke school met fijne collega's.’

Het werd de CED-Groep
De verbinding met het onderwijs moest blijven, dat was duidelijk. Naast haar werk als ib’er werkte Christianne een tijdje bij een orthopedagogische praktijk, waar zij kinderen met een onderwijsarrangement begeleidde. Ze volgde een opleiding tot kindercoach, maar ontdekte dat ze de individuele begeleiding toch te beperkt vond. Onderwijsadviseur was een logische volgende stap. Na wat oriënterende gesprekken bij diverse adviesbureaus koos ze uiteindelijk voor de CED-Groep. ‘Het eerste gesprek met hr-adviseur Nadia vond ik heel fijn. Ik dacht meteen: wat een leuke organisatie is dit. Het gesprek met unitmanager Carla bevestigde dat warme gevoel. Dat had ik bij die andere bureaus niet zo ervaren.’

Christianne de Cock 2

Christianne de Cock, medior onderwijsadviseur CED-Groep

‘Ik dacht na het eerste gesprek meteen: wat een leuke organisatie is dit. Het tweede gesprek bevestigde dat warme gevoel.’

Christianne de Cock, medior onderwijsadviseur CED-Groep

Gedrag? Dan moet je bij Christianne zijn
Alhoewel haar loopbaan binnen de CED-Groep nog maar net is begonnen, is haar affiniteit en ervaring met gedrag al bekend binnen de organisatie. In haar tweede week gaf zij al de training ‘Gedrag is een signaal’. ‘Dat was wel héél snel,’ zegt Christianne lachend. ‘Wat ik merk is dat leerkrachten behoefte hebben aan duiding van gedrag. Is het ADHD? Autisme? Natuurlijk is wat kennis daarover wenselijk, maar het gaat erom: welke onderwijsbehoefte heeft een leerling? Wat zit er achter dit gedrag? En hoe kun je dit zo aanbieden dat je niet voor ieder kind een andere interventie hoeft te bedenken? Ik vind het zo mooi om professionals met praktische handvatten te kunnen helpen. Het is heerlijk om trainingen te geven en om leerkrachten individueel te coachen.’

'Natuurlijk is kennis over gedrag wenselijk, maar het gaat erom: welke onderwijsbehoefte heeft een leerling? Ik vind het zo mooi om professionals daar praktische handvatten voor te geven.'

Christianne de Cock, medior onderwijsadviseur CED-Groep

Pionieren binnen de kaders
‘Wat ik heel leuk vind aan mijn baan is dat ik kan zijn wie ik ben. Natuurlijk zijn er kaders waarbinnen je werkt, maar daarnaast is er veel ruimte voor eigen inbreng en om te pionieren. Geen dag is hetzelfde en ik heb veel vrijheid om mijn eigen agenda te bepalen. Tegelijkertijd ben ik enorm uit mijn comfortabele zone. Alles is nieuw, niets is hetzelfde als wat ik gewend was. Maar het is een cadeautje om me zo verder te kunnen ontwikkelen. Ik heb al zoveel cursussen gevolgd. Die krijg ik zomaar. Dat voedt mij enorm en geeft weer energie. Dat was ik echt een beetje kwijt in mijn vorige baan. Ik vind het ook fijn dat ik kan doorgroeien tot senior adviseur.’

Onderwijsadviseur Gedragsspecialist: iets voor jou?

Ga in gesprek en ontdek het
Naar de vacature
x