IKCA dreumes 363

Kinderbrein

  • Hoeveel opdrachten kan een kind van 3 tegelijk onthouden?
  • Hoe komt het dat peuters zo snel vergeten wat ze aan het doen waren

Drukte in het kinderbrein
In de bovenkamer van jonge kinderen is het een drukte van jewelste. Als je werkt met jonge kinderen, is het goed om te weten hoe ze denken en waarom ze doen wat ze doen. Want als jij je kunt verplaatsen in hun denkwereld, begrijp je hun gedrag nog beter en kun je er beter op inspelen. Met kleine aanpassingen zorg je al dat dingen nét wat lekkerder lopen. En als jouw aanpak beter aansluit bij wat kinderen van jou nodig hebben, wordt je werk nog veel leuker!

Experts in het kinderbrein
Onze adviseurs hebben veel kennis van de ontwikkeling van het brein van het jonge kind. Deze kennis vertalen we altijd naar de praktijk, zodat jij er tijdens jouw dagelijkse werkzaamheden direct iets mee kunt. In de cursus Breinsleutels het jonge kind leer je bijvoorbeeld om de verschillende ‘deuren’ naar het brein te openen en zo meer uit de kinderen in jouw groep te halen.

Een andere bril
Met de extra kennis over het kinderbrein kijk je door een andere bril naar de kinderen in je groep. Je herkent hun behoeften beter en je weet wat je moet doen om de deuren naar hun bovenkamers te openen of verder open te zetten. De bril helpt je ook om te gaan herkennen met welke acties je kinderen kunt aanzetten tot denken of bepaald gedrag.

'Door Breinsleutels ga je minder vanuit je eigen perspectief kijken en meer vanuit het kind'

Ouarda Rezzougui (pedagogisch medewerker, Pluspopvang Dikkertje Dap)

Pedagogisch medewerkster Marlise Koen over de training Breinsleutels

IKCA dreumes 343

Meer weten?

Wil je nog beter weten hoe jonge kinderen leren en denken? Neem contact met ons op.

Direct contact