TB 330

Formatief toetsen en evalueren

  • Wat houdt formatief toetsen en evalueren nou echt in?
  • Hoe kunnen we leerlingen motiveren zonder cijfers te geven?

Formatief werken, toetsen en evalueren: het is op dit moment een hot item in het onderwijs. Is jouw school zich ook aan het oriënteren op de mogelijkheden en onmogelijkheden hiervan? Of doen jullie er al de eerste ervaringen mee op?

Profiteer van onze expertise en ervaring
Formatief evalueren biedt interessante mogelijkheden. Maar hoe zet je het in binnen jouw school? Wat wil je ermee bereiken? En welke meerwaarde verwacht je ervan? Om op een effectieve manier aan de slag te gaan met formatief toetsen en evalueren, hoef je natuurlijk niet zelf het wiel uit te vinden. De CED-Groep heeft veel expertise en ervaring op dit gebied. We helpen, adviseren en ondersteunen jouw school graag bij het vormgeven van formatief evalueren op een manier die bijdraagt aan jullie ambities.

Formatief evalueren draagt bij aan:

check

Eigenaarschap en zelfwerkzaamheid bij leerlingen

check

Een sterke leercultuur

check

Kwaliteit van lessen

check

Gefocuste instructie en feedback

check

Betere resultaten

Ons boek komt eraan!
Jan Chappuis werkt formatief evalueren uit in zeven strategieën. Met deze strategieën werk je gericht aan een sterke leercultuur. De CED-Groep brengt de vertaling van haar boek Seven strategies off assessment for learning in het voorjaar van 2020 uit.

Verwacht: voorjaar 2020

Wil je een seintje wanneer de nieuwe uitgave ‘Zeven strategieën voor formatief evalueren’ uitkomt? Laat het ons weten.
Formatiefevalueren