Intern Taakspelbegeleider (po)

L 7064

Wil je binnen de school Taakspel coördineren, borgen en consultatie bij nieuwe leerkrachten zelfstandig uitvoeren? Met dit traject behaal je het certificaat waarmee je zelf de Taakspel klassenconsultaties kunt uitvoeren.

Ik wil een teamtraining voor mijn school. icon-arrow-right
  • icon voor wie geschikt

    Leerkrachten

  • icon duration

    3 bijeenkomsten

  • icon sbu

    25 SBU

  • icon info

    6 - 16

  • icon price

    580,00

  • icon place

    Kennedylaan 9 3533 KH Utrecht

    • icon calendar
      Bijeenkomsten:
    • 17 nov. 2021

      (14:00 - 17:00)
      Utrecht
    • 26 jan. 2022

      (14:00 - 17:00)
      Utrecht
    • 13 apr. 2022

      (14:00 - 17:00)
      Utrecht
  • icon trainer

    Mevrouw L. van de Lavoir

  • Logo Taakspel2
  • Blended logo

Wil je binnen de school Taakspel coördineren, borgen en consultatie bij nieuwe leerkrachten zelfstandig uitvoeren? Met dit traject behaal je het certificaat waarmee je zelf de Taakspel klassenconsultaties kunt uitvoeren.

Wat is Taakspel?

Taakspel is een door de CED-Groep ontwikkelde methodiek om het taakgerichte gedrag van leerlingen in de klas te laten toenemen en het regel overtredend gedrag te laten afnemen. Het is een spel dat in teamverband gespeeld wordt tijdens de reguliere lessen. Het zorgt ervoor dat de leerkracht vooral aandacht besteedt aan het gewenste gedrag waardoor een gunstig onderwijsleerklimaat ontstaat.

Taakspel geeft leerkrachten een krachtig middel in handen om een gestructureerd en veilig klassenklimaat te creëren door het scheppen van een helderen en positieve structuur, het bevorderen van leerkracht-leerlinginteractie en het versterken van positieve relaties tussen leerlingen onderling.

Bij Taakspel gaat het om gedragsverandering; gedragsverandering van de leerlingen die plaatsvindt via het gedrag van de leerkracht. De leerkracht leert met Taakspel om gewenst gedrag bij de leerlingen naar voren te halen, in stand te houden door het toepassen van een positieve controle. Hierdoor neemt het gewenste gedrag toe, neemt ongewenste gedrag af en verbetert het klassenklimaat.

Taakspel wordt gespeeld tijdens de reguliere onderwijsleersituaties, zoals taal, rekenen, gesprekken in de groep, handvaardigheid etc.

Een goed implementatie is daarbij cruciaal. Om het maximale effect van Taakspel te kunnen bereiken is er training en begeleiding in de vorm van klassenconsultaties nodig.

In de trainingen wordt informatie gegeven, worden leerkrachtvaardigheden geoefend en vindt uitwisseling plaats.

In de klas gaat de leerkracht de kennis en vaardigheden toepassen om de doelen te bereiken.

De begeleider zorgt ervoor dat Taakspel op de juiste wijze wordt ingezet en stimuleert de leerkrachtvaardigheden tijdens de klassenconsultaties

Inhoud

Taakspel invoeren kost één jaar. Dit gebeurt in drie fasen:

  • De invoeringsfase; Taakspel leren spelen in de eigen groep
  • De uitbreidingsfase; Taakspel uitbreiden in tijd en naar andere onderwijssituaties
  • De generalisatiefase; De effecten van Taakspel behouden zonder het spel te spelen

Iedere fase start met een trainingsbijeenkomst. In iedere fase vinden klassenconsultaties plaats; vijf in de invoeringsfase, drie in de uitbreidingsfase en twee in de generalisatiefase.

Certificaat

Na het volgen van de training en consultaties in de klas ontvang de intern begeleider het certificaat, wat het recht geeft om klassenconsultaties Taakspel in de school zelfstandig uitvoeren. De interne Taakspelcoach krijgt ook de tools om Taakspel binnen de school te coördineren en te borgen. Het certificaat is persoonsgebonden.

Extra informatie

  • De training bestaat uit een blended training van 4 online zelfstudie modules en 3 fysieke trainingsbijeenkomsten (sep-jan-april) door een onderwijsadviseur met Taakspellicenties.
  • Binnen de training krijgt de intern begeleider handreikingen m.b.t. het doen van de consultaties, de coaching van de leerkrachten en de borging in de school.
  • Het bevat minimaal 6 klassenconsultaties; 2 tijdens de invoerings-, 2 tijdens de uitbreidings- en 2 tijdens de generalisatiefase. Per fase loop je minimaal 1 observatie met nagesprek mee met de externe onderwijsadviseur en doe je minimaal zelfstandig 1 observatie met nagesprek, waar bij de adviseur meekijkt, coacht en feedback geeft.
  • Werken jullie al met Taakspel op school maar zijn er leerkrachten die nog niet getraind zijn? Laat ze dan kennismaken met Taakspel met de trainingen Taakspel voor leerkrachten of Taakspeltraining voor kleuters.

P0722

Ik wil een teamtraining voor mijn school. icon-arrow-right
  • icon voor wie geschikt

    Leerkrachten

  • icon duration

    3 bijeenkomsten

  • icon sbu

    25 SBU

  • icon info

    6 - 16

  • icon price

    580,00

  • icon place

    Kennedylaan 9 3533 KH Utrecht

    • icon calendar
      Bijeenkomsten:
    • 17 nov. 2021

      (14:00 - 17:00)
      Utrecht
    • 26 jan. 2022

      (14:00 - 17:00)
      Utrecht
    • 13 apr. 2022

      (14:00 - 17:00)
      Utrecht
  • icon trainer

    Mevrouw L. van de Lavoir

  • Logo Taakspel2
  • Blended logo
x