Gedrag op de kaart (vo)

TB 635

Veel scholen zijn bezig vorm en inhoud te geven aan passend onderwijs. Dit heeft een flinke impact op scholen. Teams zijn immers samen verantwoordelijkheid voor de signalering en de aanpak van leer- en gedragsproblematiek. Van docenten wordt verwacht dat ze differentiëren vanwege de uiteenlopende onderwijsbehoeften van leerlingen.

Ik wil een teamtraining voor mijn school. icon-arrow-right
  • icon voor wie geschikt

    Docenten

  • icon duration

    5 bijeenkomsten

  • icon sbu

    30 SBU

  • icon info

    8 - 16

  • icon price

    1.145,00

  • icon place

    Kennedylaan 9 3533 KH Utrecht

    • icon calendar
      Bijeenkomsten:
    • 7 okt. 2020

      (16:00 - 19:00)
    • 28 okt. 2020

      (16:00 - 19:00)
    • 18 nov. 2020

      (16:00 - 19:00)
    • 9 dec. 2020

      (16:00 - 19:00)
    • 20 jan. 2021

      (16:00 - 19:00)
  • icon trainer

    De heer A.J. Broodman

Veel scholen zijn bezig vorm en inhoud te geven aan passend onderwijs. Dit heeft een flinke impact op scholen. Teams zijn immers samen verantwoordelijkheid voor de signalering en de aanpak van leer- en gedragsproblematiek. Van docenten wordt verwacht dat ze differentiëren vanwege de uiteenlopende onderwijsbehoeften van leerlingen.

Veel scholen hebben ook met uitdagingen te maken als de binnendringende straatcultuur, leerlingen met orde- en/of gezagsproblemen, toename van telefoongebruik (social media en cyberpesten). De cursus Gedrag op de kaart biedt hiervoor een passende aanpak. De cursus gaat in op verschillende processen die het gedrag van leerlingen beïnvloeden.
We beschrijven het gedrag concreet, vertalen het naar onderwijsbehoeften en bespreken welke invloed je erop kunt uitoefenen.

Inhoud

  • ontwikkeling van jongeren met stoornissen
    wat is een normale en wat is een afwijkende ontwikkeling?
    wat zijn veelvoorkomende leer- en gedragsstoornissen?
  • passend onderwijs en zorgstructuur
    wat is jouw rol binnen passend onderwijs en de huidige zorgstructuur?
  • groepsdynamica en democratisch burgerschap
    welke groepsdynamische fases maakt een klas door en hoe speel je hier goed op in?
    hoe kun je democratische principes toepassen in de lessituatie?
  • invloed maatschappelijke ontwikkelingen op gedrag en klassenmanagement
  • hoe kun je rekening houden met culturele diversiteit?
    welke invloed hebben maatschappelijke ontwikkelingen op het gedrag van leerlingen?
  • hoe kun je het leerlinggedrag in samenwerking met ouders positief beïnvloeden?
  • casuïstiek en intervisie

Resultaat

  • Je herkent de onderwijsbehoeften van leerlingen met een afwijkend gedragspatroon en je kunt je handelen hier adequaat op afstemmen.
  • Je weet hoe je invloed uitoefent op het gedrag in de klas.
  • Je weet hoe je effectief samenwerkt binnen de huidige zorgstructuur van de school.

V0701/S4458

  • icon voor wie geschikt

    Docenten

  • icon duration

    5 bijeenkomsten

  • icon sbu

    30 SBU

  • icon info

    8 - 16

  • icon price

    1.145,00

  • icon place

    Kennedylaan 9 3533 KH Utrecht

    • icon calendar
      Bijeenkomsten:
    • 7 okt. 2020

      (16:00 - 19:00)
    • 28 okt. 2020

      (16:00 - 19:00)
    • 18 nov. 2020

      (16:00 - 19:00)
    • 9 dec. 2020

      (16:00 - 19:00)
    • 20 jan. 2021

      (16:00 - 19:00)
  • icon trainer

    De heer A.J. Broodman

aanvraagTeamtraining contactcursussen1 contactcursussen1