LANDJE DOCENTEN 282

Duurzaam borgen van kwaliteit

  • Hoe verhoog ik de kwaliteit van ons onderwijs?
  • Hoe borg ik de kwaliteit van onze scholen op een duurzame manier?

Altijd onderbouwd handelen

De kwaliteit van een school ligt onder een vergrootglas. Inspectiebezoeken zijn dan ook vaak een extra aanleiding om hier intensief mee bezig te zijn. Als het goed gaat, heb je dan zicht op de succesfactoren? Hoe borg je de kwaliteit, zodat het ook goed blijft gaan? Wat je resultaten ook zijn: het is belangrijk dat je alle gemaakte keuzes kunt onderbouwen.

‘De directeur en ik volgden de Masterclass Opbrengstgericht werken. Het leverde enorm veel op. We borgen de OGW-werkwijze door hem structureel in te bouwen.’

Margo Bongaerts, IB’er basisschool De Hovenier

Cyclische kwaliteitszorg onderwijs

Wat is er allemaal nodig om de kwaliteit waar je naar streeft ook écht te bereiken? Welke gegevens moet je snel uit je hoge hoed kunnen toveren op momenten van verantwoording? Helder zicht op je processen en vooral hun onderlinge relatie is goud waard. Een goed ingericht kwaliteitssysteem geeft grip en ondersteunt bij het duurzaam verbeteren van je onderwijskwaliteit. Het geheim van een optimale kwaliteitszorg is een cyclische werkwijze, gebaseerd op data. Deze cyclische werkwijze noemen wij 4D: data, duiden, doelen en doen.

4 D
BB 682

Primair Onderwijs

Wil je weten hoe jij de kwaliteitszorg van je school/scholen optimaliseert?

Lees meer
BB 589

Speciaal Onderwijs

De kwaliteitszorg van je school/scholen optimaliseren. Wil je weten hoe?

Lees meer