TB 999 252

Versterken didactische vaardigheden

  • Hoe kan ik mijn studenten blijven boeien met eigentijds onderwijs?
  • Hoe kan ik inspelen op niveauverschillen binnen de klas?
  • Hoe geef ik studenten meer autonomie geven voor hun eigen leerproces?

Je wilt jezelf als professional blijven ontwikkelen. Je investeert in je vaardigheden en competenties, bijvoorbeeld op de volgende gebieden.

Differentiatie
Natuurlijk wil je elke student zo goed mogelijk vooruit helpen. Maar hoe doe je dat? De CED-Groep biedt je handvatten om praktisch en effectief te differentiëren. Zo behaal je hogere lesopbrengsten en vergroot je het welbevinden van je studenten.

Lesgeven vanuit een passend lesmodel
Een duidelijke en herkenbare lesopbouw biedt structuur. Het Doordacht Passend Lesmodel (DPL), dat wij ontwikkelden, is geïnspireerd op het directe instructiemodel. Met DPL houd je grip op het behalen van (tussen)doelen. We ondersteunen je graag om het model snel in de vingers te krijgen.

Coöperatief leren
Coöperatief leren dreigt steeds meer een containerbegrip te worden en een synoniem voor samenwerken. Wat ons betreft een gemiste kans, want coöperatief leren is een belangrijk kenmerk van effectief onderwijs. Natuurlijk moet je het dan wel doordacht en gericht inzetten ingezet. Wij leren je hoe je dat doet.

Effectief feedback geven
Feedback is sleutel tot leren. Versta jij de kunst om effectief feedback te geven of wil je je hier verder in ontwikkelen? De CED-Groep ondersteunt je erbij.

Uitgelicht: Teach Like a Champion
Wil je kampioen worden in lesgeven? De CED-Groep bracht het succesvolle Teach Like a Champion naar Nederland. Teach Like a Champion bevat 62 technieken waarmee je meer uit jouw studenten haalt. Met de technieken leg je de lat hoog, bouw je aan een sterke klascultuur, stimuleer je de ratio en het denkvermogen van studenten en bevorder je hun zelfvertrouwen. Lees meer op www.teachnederland.nl

Logo in rondje

Meer weten?

Wil je investeren in jouw didactische vaardigheden? Neem contact op met Robert Jacobs.

ContactTeach